Tokusatsu thread

Avatar image for _zombie_
#1 Posted by _Zombie_ (10572 posts) - - Show Bio

Figured since there's a few Anime/Manga threads and a gaming thread maybe one of these could work out too. Tokusatsu's basically an umbrella term for Japanese superhero shows. The two most popular examples are Kamen Rider and Super Sentai, though lesser-known examples like GARO are out there.

The current KR and SS are Kamen Rider Gaim (a fruit-themed Rider show) and Zyuden Sentai Kyoryuger (one of many dinosaur-themed Sentai), which is set to end soon. However, Ressha Sentai Tokkyuger (train-themed Sentai) is set to debut mid-February.

Gaim logo
Gaim logo
Kyoryuger logo
Kyoryuger logo

Ressha Sentai Tokkyuger
Ressha Sentai Tokkyuger

So yeah, dunno how many Toku fans there are on the forums, but I was bored enough to make it, lol.

Avatar image for darling_luna
#2 Posted by Darling_Luna (12918 posts) - - Show Bio

*waves*

Avatar image for _zombie_
#3 Posted by _Zombie_ (10572 posts) - - Show Bio

I'm way behind on Gaim. Definitely gonna catch up in time for the Genesis Riders. Still not entirely sure how I feel about Tokkyuger, lmao.

Avatar image for darling_luna
#4 Edited by Darling_Luna (12918 posts) - - Show Bio

@_zombie_: It feels like a pre school one ^-^, which if that's what they(Toei) want, can't be too mad.

Avatar image for _zombie_
#5 Posted by _Zombie_ (10572 posts) - - Show Bio

@darling_luna: True, it is a kid's show. I'm just waiting to see if they make it a rescue force like GoGo Five.

Avatar image for darling_luna
#6 Edited by Darling_Luna (12918 posts) - - Show Bio

@_zombie_: ^-^

I haven't seen much of Gogo V, despite Lightspeed being one of my favorite American ones

Avatar image for _zombie_
#7 Posted by _Zombie_ (10572 posts) - - Show Bio

@darling_luna: Never seen it myself, but Lighspeed's my favorite PR season, so i'm hopeful haha

Avatar image for darling_luna
#8 Posted by Darling_Luna (12918 posts) - - Show Bio
Avatar image for darling_luna
#9 Posted by Darling_Luna (12918 posts) - - Show Bio

They still make Ultraman ? Some Toku Otaku I am lol

Avatar image for _gaff_
#10 Posted by _Gaff_ (5113 posts) - - Show Bio

Train themed superheros? That does not seem practical.

Avatar image for _zombie_
#11 Edited by _Zombie_ (10572 posts) - - Show Bio

So, dunno how many other toku fans there are out here, but we got our new Rider series. After Gaim ends, we're gonna get Kamen Rider Drive. Car-themed. Instead of driving a bike like most Riders, Drive will be.. well, driving a car called the Trideron. Riku Sanjo is head writer (mostly known for his work on W/Double, but he did work on Kyoryuger recently), with Keiichi Hasegawa as secondary writer (also worked on W, as well as Fourze. Known for his Ultraman work, too). It's gonna have a police setting, with the main character Shinnosuke Tomari (played by Ryoma Takeuchi) part of a special police division.

All in all, it's sounding good, despite some connections to the very mediocre Kyoryuger. Good source for info/news is here. They've been posting updates as we get them.

Images:

Drive with Trideron
Drive with Trideron
Logo
Logo
No Caption Provided
No Caption Provided

Avatar image for darling_luna
#12 Posted by Darling_Luna (12918 posts) - - Show Bio

@_zombie_: Lack of Motorcycle, it pains me

Wait..cops..W...

Accel Cameo ? heeh

Avatar image for _zombie_
#13 Edited by _Zombie_ (10572 posts) - - Show Bio